The Best Part Of My Life

If you can't have what you love, you have to learn to love what you have.

Monday 13 February 2017

Zaman Diploma

Hi and assalamualaikum.

Mood hari ni, tetiba rasa nak update pasal zaman diploma yang baru saja berakhir pada tahun lepas. Rindu? Tipulah kalau tak ada rasa rindu sedikitpun. 3 tahun kot susah senang menangis ketawa bersama. Serius, rindu gilaa (tanpa sedar, air mata dah mengalir) 😿 Tak tahu kenapa rasa sebak sangat :'(

Yang ni, gambar sekelas masa Semester 1. Muka zaman muda mudi dulu. Hihi.

Jujur saya cakap, masa saya mula-mula masuk belajar dulu, saya memang bukan jenis yang cepat peramah dengan orang. Susah nak rapat dengan orang yang baru kenal. Tapi bila nak kenal dalam sebulan lebih, hanya rapat dengan beberapa orang saja. Memang jenis tak bercakap sangat. Tegur-tegur macam tu je. Maklumlah, baru nak menyesuaikan diri dengan suasana baru.

Tapi bila masuk je Semester 2, Ya Allah, tak tahu nak cakap. Sebab terlampau peramah sangat dengan kawan sekelas. Dari tak kenal, jadi kenal. Dari tak rapat, jadi rapat. Yes, mulut ni sentiasa potpetpotpet dalam kelas. Kebiasaannya bila lecturer lambat masa class, masing-masing main handphone. Maklumlah wifi free kan. Hehe. Haa, time tu lah kacau dioarang sampailah diaorang rasa annoying. Hahaha.

Yang ni pula, gambar sekelas masa Semester 2. 

Okay, cerita pasal hostel pula. Saya duduk hostel hanya Semester 1 je. Naik Semester 2, saya duduk rumah sewa dengan kawan serumah saya (majoriti classmates). Sebab duduk luar hostel? Mungkin sebab ada peraturan. Hihi. Sebenarnya saya tak plan langsung nak duduk luar hostel. Sebab target saya dulu, nak duduk hostel sem depan. Alih-alih, payah sangat, cari rumah sewa.

Memang kalau duduk luar hostel, banyak duit nak kena keluarkan, Tapi serius, bestt! Ada orang tanya, "Tak ada masalah ke dengan housemates? Sebab majoriti classmates sendiri. Yelah, pagi jumpa di class and malam pun jumpa lagi. Kalau gaduh macam mana?" Tipulah kalau saya cakap, tak ada gaduh langsung. Tipu sangat kot. Benda gaduh-gaduh ni, biasalah. Tapi percayalah, benda macam nilah yang membuat saya menerima kelemahan orang lain. Dan benda macam nilah juga, membuat saya lebih matang dari hari ke hari. Kalau ada masalah, share sama-sama. Senang kata, susah senang bersama. 

Haa, tu lah antara housemates a.k.a classmates saya (tak termasuk lelaki tu yee)

Disebabkan saya duduk di Perak, saya selalu ulang alik ke Penang (tempat belajar). Tak ada selalu sangat, sebulan 2 kali balik Perak. Jalan kaki, naik bas pergi ke Jeti. Masa belajar dulu, kaki memang banyak pengorbanan. Hehe. Nak jimat duit punya pasal. Sampai je rumah sewa kat Penang, berpeluh-peluh. Ya Allah, rindu pula masa tu. Huhu. 


Jangan ingat pengorbanan kaki ketika balik kampung je. Pergi ke class pun, rasa macam 20km jauhnya. Ehh, tak adalah sampai 20km. Sebenarnya tak jauh antara rumah sewa ke class. Tapi  yang membuatkan rasa jauh bila class tiba-tiba ada. Time tu merungut semua ada. Itu belum termasuk assignment yang bakal melanda. Hahaha. 


Nak cerita sikit pasal kawan serumah. Sebenarnya untung tau dapat kawan serumah yang sama course. Ye lah, nak dapat info pasal class cancel ke, seorang dapat tahu pun dah cukup. Kemain riuhnya rumah sewa tu. Hihi. Lagi satu, kalau nak bangun pagi pun, senang. Member sebelah tolong gerakkan. Maklumlah, alarm saya kuat tambah lagi bila buat tak tahu je dengan alarm tu. Last-last, member yang tolong gerakkan setiap pagi. Susah tau weh nak dapat member macam ni. Alamak, dah terinduu. Huhu.



Jujur saya cakap, saya rindu zaman diploma. Rindu kawan sekelas saya. Rindu kawan serumah saya. Rindu nak pergi class. Rindu nak pergi pasar malam dengan kawan serumah. Rindu masa hujung minggu dengan kawan serumah. Rindu nak tengok movie ramai-ramai. Rindu nak membahan. Rindu nak karok dengan kawan serumah. Rindu nak cari makan sama-sama. Rindu nak buka puasa sama-sama. Rindu semua kotttt! Bila nak together sekali macam dulu? Huhu. 

Banyak kenangan yang tak boleh lupa. Why? Banyak benda yang kitaorang spent time together. Rasa macam nak patah balik masa zaman diploma. Rindunya tak tahu nak cakap. InshaaAllah kalau ada rezeki, berjumpalah balik dengan kawan sekelas masa konvo nanti. Doakan yee :) #RoadToConvocation





2 comments:

  1. Mesti rindu dengan kawan2 kan... :-)

    ReplyDelete
  2. NAGAQQ: AGEN BANDARQ BANDARQ ONLINE ADUQ ONLINE DOMINOQQ TERBAIK

    Nagaqq Yang Merupakan Agen Bandarq, Domino 99, Dan Bandar Poker Online Terpercaya di asia hadir untuk anda semua dengan permainan permainan menarik dan bonus menarik untuk anda semua

    Bonus yang diberikan NagaQQ :
    * Bonus rollingan 0.5%,setiap senin di bagikannya
    * Bonus Refferal 10% + 10%,seumur hidup
    * Bonus Jackpot, yang dapat anda dapatkan dengan mudah
    * Minimal Depo 15.000
    * Minimal WD 20.000
    * Deposit via Pulsa TELKOMSEL
    * 6 JENIS BANK ( BCA , BNI, BRI , MANDIRI , CIMB , DANAMON )

    Memegang Gelar atau title sebagai AGEN POKER ONLINE Terbaik di masanya

    Games Yang di Hadirkan NagaQQ :
    * Poker Online
    * BandarQ
    * Domino99
    * Bandar Poker
    * Bandar66
    * Sakong
    * Capsa Susun
    * AduQ
    * Perang Bacarrat
    * Perang Dadu (New Game)


    Info Lebih lanjut Kunjungi :
    Website : NAGAQQ
    Facebook : NagaQQ official
    WHATSAPP : +855977509035
    Line : Cs_nagaQQ
    TELEGRAM :+855967014811

    BACA JUGA BLOGSPORT KAMI YANG LAIN:
    Winner NagaQQ
    Daftar NagaQQ
    nagaqq

    ReplyDelete