The Best Part Of My Life

If you can't have what you love, you have to learn to love what you have.

Saturday 11 February 2017

Perjalanan Selepas SPM






Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Sebenarnya saya kekeringan idea nak post entri apa lagi. Hihi. Okay, memandangkan saya rindu zaman diploma saya, jadi saya throwback balik untuk post kali ni. Serba sedikit tentang study saya, saya merupakan ex-student di sebuah IPT. Bermula masuk belajar dari November 2013 sehinggalah November 2016 ( 3 tahun ).




Sebelum saya masuk di sebuah IPT, saya pernah sambung belajar di kolej swasta pada Jun 2013. Course yang saya ambil waktu tu, Diploma Farmasi. Tapi tak lama saya belajar kat situ. Hanya setengah bulan je, lepas tu saya berhenti. Kenapa? Adalah masalah keluarga sikit time tu. Sedih tak? Tipulah kalau saya tak rasa sedih. Tapi ye lah kan, tak ada rezeki. Cuma dapat kenal dengan kawan serumah even sekejap. Rindunyaaaaaaa.

Inilah housemates saya dulu ketika belajar di KL. Rindunya kat diaoranggg.


Selepas saya berhenti belajar di KL, saya diberi dua pilihan samada nak masuk SeGi Kolej ataupun PLKN. Jadi saya pilih untuk pergi ke PLKN dari masuk SeGi Kolej sebab saya belum bersedia lagi nak perah otak time tu. Dan saya pun pergi PLKN selama 3 bulan.

Inilah kawan dorm saya masa PLKN beberapa tahun lepas.


Dan selepas habis PLKN selama 3 bulan, saya dapat tawaran ke IPT dengan course Kejuruteraan Elektronik. Memandangkan saya dah tak tahu nak buat apa lepas habis PLKN masa tu, jadi saya terima sambung belajar di IPT. Belajar 3 tahun, tapi segala pahit manis semua ada. Berhempas pulas, memerah otak, selama belajar di situ.

Dan inilah kawan sekelas saya selama 3 tahun bersama.

Inilah secara ringkas perjalanan hidup saya selepas SPM. Tak terlalu detail sangat saya cerita. Ada masa, saya cerita satu per satu. Dan alhamdulilah, saya baru sahaja habis belajar pada november lepas dan kini Road to Convocation sahaja. Apa saya nak bagitau sini, sebenarnya banyak hikmah kenapa saya berhenti kolej swasta di KL. Banyak hikmah juga kenapa saya masuk PLKN. Dan banyak hikmah juga kenapa saya masuk IPT.

Ada masa nanti, saya cerita satu per satu tentang PLKN dan IPT. 


6 comments:

  1. Dulu tak dapat pun pergi PLKN, even ada la rasa teringin sikit haha. Nampak macam best and semua orang pun cakap best.

    ReplyDelete
  2. Good luck in everything u do dik. ^^

    ReplyDelete
  3. Takpelah, kadang rezeki tu Allah nak kasi yang lebih baik kat tempat lain. Ni kan, dah nak konvo. Same herr, xsabar nak konvo jugak! Congrats i advance! 😘

    ReplyDelete
  4. wah tahniah dah grad dah pun. so sekarang awa buat ape lah? dah kerje atau sambung degree? hee. tak kesahlah ape pun awak buat sekarang yg penting semoga terus ustiqamah dan dimurahkan rezki ye! aminnn~

    btw jemputlah bace my new entry and boleh selit komen juge klu mahuu~ ^^ thanks!

    http://iamfieonafieridz.blogspot.my/2017/02/fie-nak-jadi-mommy-dah.html

    ReplyDelete
  5. tahniah dah nak graduate! wish you all the best in your future :)

    ReplyDelete
  6. Semoga berjaya dlm apa jua bidang diceburi slps ni ye..

    ReplyDelete