The Best Part Of My Life

If you can't have what you love, you have to learn to love what you have.

Tuesday 24 January 2017

Tempat menarik di Penang




Dan selamat sejahtera. Semoga anda semua dalam keadaan baik-baik sahaja dan dipermudahkan segala urusan anda. So, for the first time untuk permulaan post entri ni, saya nak share sedikit tentang tempat menarik di Penang. Bukan apa, saya tahu serba sedikit pun sebab dulu saya ada study kat sana. So rugilahkan kalau saya tak jalan-jalan kat sana kan. Hehe.

Okaylah, saya cerita sikit masa jalan-jalan di Penang haritu. You know what, saya pergi pusing Penang ni, dengan hanya menaiki basikal je. Bukan apa, kitaorang nak save bajet lah kan. Kitaorang sewa basikal sehari RM 10. Murah kan? Tak percaya? Tengok ni.


So, lepas kitaorang dapat dah sewa basikal, kitaorang pusing Penang cari museum. Hehe. Antara kitaorang jumpa museum ialah,

WONDERFOOD MUSEUM PENANG



Amacam? Best tak? Actually banyak lagi gambar kat museum tu, tapi banyak dah saya tapis. Harga masuk? Hmm, disebabkan dulu saya student, saya guna kad diskaun pelajar. So, saya hanya bayar RM10 je. Yang harga lain, saya tak berapa nak ingat. Hehe. Next kitaorang pusing lagi ke,

UPSIDE DOWN MUSEUM PENANG





Haa, itulah antara gambar masa di museum tu. Menarik tak? Mana yang tak pergi lagi tu, cepat-cepatlah pergi. Actually, ada lagi tempat-tempat lain yang menarik. Banyak lagi saya tak habis cerita. Tapi saya update sampai di sini dulu. Apa-apa nanti, saya akan update lagi ye. 




6 comments:

  1. waa'laikumussalam, selalu juga jenjalan di Penang time study kat Kedah dulu. sewa basikal sehari RM10 pi cari street art 😄

    ReplyDelete
  2. Fuh cantiknya muzium kat situ, sakanlah bergambar ye. Mai tak pernah sampai lagi kat situ...huhu.

    ReplyDelete
  3. penang ni mmg one of my fav vacation destination dlm malaysia. best kan!

    ReplyDelete
  4. Dua dua tempat ni tak pernah merasa pergi lagi. Teringin sgt nak pergi upside down museum tuuuuu! Hihik. Bolehlah next time, insyaAllah. Thanks for sharing!

    ReplyDelete
  5. walaupun elsa dah banyak kali pergi penang tapi dekat sini tak pernah jejak lagi. In Shaa Allah satu hari nanti sampai sana :)

    ReplyDelete